Підшипникова опора гвинтів BK, BF: FK, FF
Класифікація і пристрій опор ходових гвинтів
В залежності від розташування осі гвинта і від того, на який кінець (вільний або приводний) кріпиться опора, вони класифікуються на чотири типи:
- серія BK;
- серія BF;
- серія FK;
- серія FF.
Конструкційні відмінності між ними полягають у виконанні самого корпусу, тип використовуваних підшипників, розташування монтажних отворів. Функціонально вони вирішують різні завдання, позначення серії визначає, в яких випадках які опори застосовуються.
У цих абревіатурах перша буква означає розташування осі гвинта. Серії BK і BF використовуються при побудові горизонтальних кінематичних схем, серії FK і FF – у вертикальних передачах. Друга літера визначає, для якого кінця гвинта призначена опора. Опори BF і FF кріпляться до станини і виконують підтримуючу функцію. BK і FK фіксують приводний кінець гвинта, вони монтуються на корпусі приводу.
У першому випадку в опорах використовуються однорядні радіальні підшипники. Для підшипника передбачається мінімальний вільний хід всередині корпуса опори в осьовому напрямку. Це потрібно для усунення люфту, що виникає із-за зміни довжини гвинта внаслідок теплового розширення або впливу пружних деформацій.
У другому випадку (серії BK і FK) використовуються дворядні підшипники радіально-упорного типу. Ці опори сприймають навантаження і в радіальному, і в осьовому напрямку. Підшипник фіксується в корпусі жорстко, без люфтів.
При ремонті високоточного обладнання не рекомендується міняти підшипники на більш дешеві і виготовляти під них опори самостійно. Відхилення в 0,01 мм при обробці посадкових розмірів призведе до виникнення радіального і осьового биття, що знизить точність обробки і призведе до прискореного зносу ШВП.